تعویض درپوش منهول ممکن است کار آسانی به نظر برسد – در نهایت، اگر بتوانید پوشش قدیمی را بالا بیاورید، قرار دادن یک درپوش جدید چندان دشوار به نظر نمی رسد.

مشکل این است که به ندرت (اگر همیشه) به این سادگی در مورد درپوش های منهول است. در واقع، ما بیشتر از هر محصول زهکشی دیگری که ذخیره می کنیم، در مورد پوشش منهول تماس می گیریم.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما یک راهنمای مفصل گردآوری کرده‌ایم - نکاتی را که باید در نظر بگیرید و مراحل مربوط به تعویض آن، نحوه انتخاب درپوش منهول موجود در بازار، و چند قسمت اضافی زهکشی زیرزمینی را به شما ارائه می‌کنیم. برای آشنا شدن با

اصطلاحات مخصوص پوشش منهول

دانستن کمی اصطلاحات و نام‌های مربوط به قسمت‌های مختلف سیستم مفید است. اگرچه "درپوش منهول" نامی است که همه ما با آن آشنا هستیم، احتمالاً بهتر است این محصولات را " پوشش های تخلیه " یا " پوشش های اتاق بازرسی " بنامیم - زیرا این یک اتاق بازرسی است که آنها در بالای آن نشسته اند.

به طور کلی، شما یک روکش با قاب مربوطه که در آن قرار می گیرد، خریداری می کنید. این نکته مهمی است که اغلب هنگام تعویض روکش باعث ایجاد مشکل در افراد می شود.

چرا نمی‌توانید دریچه منهول را عوض کنید؟

مگر اینکه منهول شما اخیراً نصب شده باشد، این احتمال وجود دارد که نتوانید پوششی را پیدا کنید که کاملاً در چارچوبی که قبلاً تهیه کرده اید قرار بگیرد.

چرا؟

خوب، واقعاً به این دلیل است که قاب‌ها و روکش‌ها طوری طراحی شده‌اند که کاملاً با هم هماهنگ شوند. حتی اگر پوششی پیدا کنید که به نظر می رسد مناسب باشد، این احتمال وجود دارد که وقتی با قابی که برای قرار دادن آن ساخته نشده است، استحکام کلی مشابهی نداشته باشد.

در برخی موارد، قاب ها و روکش هایی که برای کار با هم طراحی نشده اند، منجر به حوادث جدی شده است.

به طور خلاصه - این کاری است که باید به درستی انجام شود - همانطور که ممکن است شما نخواهید، نصب شما احتمالاً مستلزم تعویض قاب و پوشش است.

روکش های توکار چیست ؟

امروزه، تقریباً تمام دریچه های منهول به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با سطح اطراف همسطح شوند. بدیهی است که این یک ملاحظات بهداشتی و ایمنی مهم در هر کجا است - به ویژه در مناطق عابر پیاده، جاده‌ها، پارکینگ‌ها، یا مناطقی که شاهد ترافیک پیاده یا موتوری هستند.

مسئله این است که، حتی اگر همسطح بنشینند، رنده‌های سیاه و درپوش منهول‌ها دقیقاً آثار هنری نیستند – بنابراین اگر یک اتاق بازرسی دارید که زیر سنگفرش یک راهرو یا جای دیگری با یک سطح تزئینی قرار دارد، شما. به یک روکش فرورفته نیاز دارید که به شما امکان می دهد پوشش را به طور موثر پنهان کنید.

دریچه منهول فرورفته چگونه کار می کند؟

یک روکش فرورفته معمولاً حداقل چند اینچ فرورفتگی دارد که پوشش واقعی را زیر ارتفاع قاب اطراف می‌اندازد و به شما امکان می‌دهد روکش را مسدود کنید.

همچنان می‌توانید به نقاط کلیدی بالابر دسترسی داشته باشید تا بتوانید از ابزارهایی برای دسترسی به دهانه زیر آن استفاده کنید - بنابراین کاملاً استتار نشده‌اند - اما اغلب جذاب‌تر از درپوش‌های منهول که روی سطح قرار می‌گیرند در نظر گرفته می‌شوند.

می‌توانید فرورفتگی را با روکشی پر کنید که با بافت و رنگ محیط اطراف مطابقت داشته باشد – بلوک‌ها، تخته‌ها، آسفالت یا هر روکش راهرو معمولاً به خوبی کار می‌کنند.

به چه نوع منهول نیاز دارید؟

اگر به طیف وسیعی از پوشش‌ها و اتاق‌های بازرسی ما نگاهی بیندازید ، خواهید دید که اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

اولین چیزی که باید به آن فکر کنید اندازه مورد نیاز است.

اندازه گیری منهول

مواد، طرح ها و سبک ها از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است - اما چیزی که هرگز تغییر نمی کند نحوه اندازه گیری محصولات آنهاست.

اندازه گیری مورد نیاز فاصله بین دیوارهای قاب با برداشتن پوشش است. این اندازه گیری قطر برای اتاقک های گرد خواهد بود - یا از مرکز به مرکز در اشکال مربع. این مورد را در سیستمی که جایگزین می‌کنید دوباره بررسی کنید، سپس اندازه‌گیری را یادداشت کنید - در محصولاتی که آنها را با آن‌ها جایگزین می‌کنید به دنبال آن خواهید بود.

ظرفیت بار

مرحله بعدی «ظرفیت بار» است - اساساً چقدر وزن محصول می تواند با خیال راحت تحمل کند.

اکنون کاورهای مختلف ظرفیت بارگذاری متفاوتی برای کاربردها و خدمات مختلف دارند. اگر می‌خواهید از افتادن افراد، خودروها یا کامیون‌ها در سیستم دسترسی به زهکشی یا خدمات خود جلوگیری کنید، این اطلاعات ضروری است. اگر ترافیک سنگینی از روی پوشش عبور می کند، به یک درپوش منهول سنگین نیاز دارید .

حداکثر کلاس های مختلف وزن عبارتند از:

کلاس A (A15 - بارگیری 1.5 تن)

مناسب برای استفاده سبک – مانند مسیرها، پاسیوها و باغ. اکثر طرح های فرورفته کلاس A15 هستند. معمولا از پلاستیک یا فولاد ساخته می شود.

کلاس B (B125 12.5 تن بارگیری)

طراحی شده برای ترافیک سبک عابر پیاده و راهروهای خانه. معمولاً فولاد گالوانیزه، چدن داکتیل یا کامپوزیت پلاستیکی.

کلاس C (C250 25 تن بار)

ساخته شده برای مناطق کم تردد با ماشین ها و ون های کم حرکت. باز هم معمولاً فولاد گالوانیزه، چدن داکتیل یا کامپوزیت پلاستیکی.

کلاس D (بارگیری 40 تنی D400)

در نظر گرفته شده برای استفاده از جاده اصلی و پارکینگ عمومی.

کلاس E (E600 60 تن بارگیری)

مناسب برای مناطق بسیار سنگین مانند بارگیری، انبارها و پارک های صنعتی.

کلاس F (بارگیری 90 تنی F900)

ساخته شده برای سنگین ترین برنامه ها - از جمله اسکله و باند فرودگاه.

اگر مطمئن نیستید که کدام ظرفیت بار برای برنامه شما مناسب است، با ما تماس بگیرید - ما همیشه خوشحالیم که به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام محصول برای شما مناسب است.

آیا به دریچه منهول پلاستیکی، آهنی یا فولادی گالوانیزه نیاز دارید؟

امروزه، منهول پلاستیکی پلی پروپیلن معمولاً به اندازه یک منهول آهنی قوی و بادوام است - بنابراین انتخاب مواد به اندازه گذشته اهمیتی ندارد. روکش‌های ورق فولادی گالوانیزه نسبت به برخی مواد دیگر کمی سبک‌تر و آسان‌تر نصب می‌شوند - بنابراین اینها محصولات محبوبی هستند.

به طور کلی، پوشش های کامپوزیت مقرون به صرفه ترین هستند - با محدوده ما از 30 پوند بدون مالیات بر ارزش افزوده شروع می شود. چدن داکتیل بسیار بیشتر است - از حدود 52 پوند بدون مالیات بر ارزش افزوده شروع می شود - و همانطور که شما و تصور می کنید، قیمت همراه با حداکثر وزنی که محصول نگه می دارد، افزایش می یابد.

تا زمانی که با ظرفیت بارگذاری صحیح کار می کنید، ماده ای که انتخاب می کنید واقعاً می تواند به بهترین چیز برای برنامه شما برسد.

آیا باید دریچه منهول مربعی، مثلثی یا گرد را انتخاب کنید ؟

باز هم، بسیار شبیه به متریالی که انتخاب می‌کنید، شکل منهول‌ای که انتخاب می‌کنید نیز احتمالاً بر اساس آنچه که به نظر می‌رسد هدایت می‌شود – اگرچه چند عامل وجود دارد که فراتر از زیبایی‌شناسی باید به آن فکر کنید.

دریچه های منهول گرد نمی‌توانند روی خود فرو بروند - و ویژگی‌های شکل دایره‌ای آن‌ها را در برابر هر گونه فشردگی زمین در اطراف خود مقاوم می‌کند.

برخی از روکش های زهکشی که شکل های مستطیلی یا مربعی دارند، در واقع به دو قسمت تقسیم می شوند - دو مثلث تشکیل می دهند. این شکل اغلب در جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا کمتر به سمت عقب و جلو حرکت می کند، سایش را محدود می کند و از آسیب دیدن وسایل نقلیه از لبه های کمی برآمده جلوگیری می کند.